Savaşın Ardından Kalanlar: Mirasın Yükleri

Battle For Azeroth, World Of Warcraft tarihinin en tartışmalı expansionıydı dersek, yanılmış olmayız. Her ne kadar en yakın rakibi olan Warlords Of Draenor bile ciddi eleştiriler almış olsa da, tabiri caizse ”drama dolu” 2 yıl yaşatmamıştı Blizzard’a. Topluca (ve çoğunluğu toxic) olan tepkilerden tutun, sıkıntılı başlayan oynanışın patchler boyunca üzerine eklemeler yapılarak düzeltilmeye çalışılmasına kadar. Ben de bu yazı dizisinde, Battle For Azeroth’u, Oynanış ve Hikaye kısımlarına göre ayırarak, harita tasarımlarından müzik kullanımına dek değerlendirmeye çalışacağım.

WARLORDS OF DRAENOR VE LEGIONIN MİRASI
Battle For Azeroth’un oynanış sisteminin bu kadar tartışmalı olmasını ben, aslında Legion ve WOD’un aldığı eleştirilere bağlıyorum. Blizzard’ın, Draenor’dan itibaren aldığı en önemli eleştiri ve bulmaya çalıştığı çözüm neydi?:

Oyunda yapacak şey yok, Garrisonda zıplıyoruz bütün gün.
Achivement, yeni petler edinmek gibi uğraşlar ile ilgilenmeyen insanlar için oyun haftalık pvp, mythic dungeonlar ve raidden ibaretti. Grindlamamız gereken en önemli şey Apexis kristalleriydi. u Bu yüzden pek çok oyuncu oyunda kendisine bir amaç bulamyordu.

Blizzard bu durumu Legion da çözmek için harekete geçti. Ve bize yapacak çok fazla (ve hepsi de anlamlı) şeyler verdi. Hatta o kadar fazla şeyi önümüze sundu ki, topluluk bu sefer de ” Oyundan başımızı kaldıramıyoruz. Blizzard insaf et!” diye şikayet etmeye başlamıştı!

Topluluğun, içerik az olunca da, çok olunca da memnun olmaması durumunu bir kenara bırakırsak, BFA’nın en büyük sorununu, yani iki başlılığı Blizzard’ın bulmaya çalıştığı çözümler doğurdu. Paket boyunca hem içerik üreticileri hem de oyuncular bir yandan ”Oyunda yapacak bir şey bulamıyoruz. Oynamak için amacımız yok” derken diğer bir kısım ise ”Aşırı derecede fazla grind var. Boğuluyoruz” diyorlardı. Blizzard, Warlords Of Draenor’daki content yoksunluğunun ardından Legion’da vanayı fazlasıyla açmıştı. Ve Legion boyunca oyuncular olarak yaptığımız içerikler, doyurucu ve anlamlı şeylerdi. Tamamen kozmetik ödülden ibaret olan Mage Tower Challenge bile  pek çok oyuncuya oyunu oynamak ve karakterlerini geliştirmek için motivasyon sağlıyordu.

Mage Tower’ın tüm silah ödülleri.

BFA BOĞUCU BİR PAKET MİYDİ?

Burada tepki çekeceğimi biliyorum ancak doğru bildiğimi söylemekten şu ana dek hiç çekinmedim. BFA boyunca topluluğun, oyunda   aşırı içerik olduğuna ya da yapacak hiçbir şey olmamasına göre ayrılmasının temel sebebi, oyundaki önceliklerine  ve grindlamayı bilip bilmemelerine bağlıydı.
Raid yapmak isteyen, Mythic+ sisteminde çıkabildiği kadar yukarı çıkmayı hedefleyen kişiler için yapmaları gereken şey sayısı henüz ilk patchten itibaren gayet fazlaydı. Hatta haftalık bir yapacaklar listesi gibiydi her şey. Mythic+ sisteminin raidlere -gearlanma açısından- ciddi bir alternatif haline gelmesinin ardından, Bis itemlarını raid dışında dungeonlardan hafta boyunca farmlamak, en az bir tane +10 yapmak, Hearth Of Azeroth levellarını yükseltmek, günlük emissarylerini kaçırmadan yapmak,  haftalık Islandlarını bitirmek ve warfront geldiğinde kaçırmadan yapmak! 


Bu customization vaadi asla gerçekleşmedi. Her zaman olduğu gibi biz oyuncular, en iyi traitleri tespit ederek onları edinmeye çalıştık.

Ancak göz korkutacak kadar fazla gözüken bu yapacaklar listesi, düzgün ayarlandığında o kadar da yorucu olmuyordu. Dungeonlar da tek derdiniz haftalık lootunuzu almaksa yapabildiğiniz en yüksek keyi yapma, islandları haftanın ilk günü bitirme ve emissaryleri eğer isterseniz biriktirip tek günde yapma şansınız vardı. 8.1’den itibaren hiç sekmeyen catch-up sistemleri de (emissary lootlarının otomatik olarak artması gibi) oyuna ara vermiş oyuncuların gözünün çok korkmamasını sağlıyordu. Ta ki 8.2’ye kadar.


Şunu da belirtelim. World Of Warcraft’ı oynamak için illa PVE ya da PVP de en iyi olmayı hedeflemeniz gerekmiyor. Bütün haftanızı eski raidlerden mount düşürmeye, yeni petler edinmeye, gold kasmaya veya değişik Achivemantlar yapmaya da harcayabilirsiniz. WOW, bize bunu pek hissettirmese de seçimler yapabildiğiniz bir RPG neticede.

Ancak tabi bu durumun bir de diğer tarafı vardı. Oyun, özellikle 8.2’den itibaren bir iş gibi gelmeye başlamıştı benim gibi oyunculara.Sürekli oyuna girmek zorundaydık, Legionda da buna benzer bir durum vardı ancak onun farkı, ödüllerin çok daha anlamlı ve tatmin edici olmalarıydı.

Legiondaki artifact sisteminin yerine gelen Azerite Armor sistemi ise 8.0’da mirasçısının yanından bile geçemiyordu. Aynı şekilde yerine konulduğu Tier setlerinin de. Fakat kendi oynadığım Dps classlarına göre konuşacak olursam, hem Chorus Of Insanity ( Shadow Priest) hem de Streaking Stars (Balance Druid) etkileri hissedilebilen traitlerdi. Özellikle Streaking Stars, Arcanic Pulsar ve Vision Of Perfection ile birleştirildiğinde classın rotasyonunu tamamen değiştiriyor. Tabi bunda, 8.1’den itibaren Azerite zırhlarındaki halkaların 4’ten 5’e çıkarılarak oyuncuların elindeki çeşitliliğin arttırılması da büyük bir etken. Ancak Azerite Armor yine de, Essence sistemi oyuna eklenene dek, ana özellik olmaktan çok bir destekleyici unsur olduğunu bas bas bağırıyordu

Warfrontlar veya Islandlar ise, BFA çıktığında yeni özellikler olarak tanıtıldılar ancak beklentinin çok altında kaldılar. Burada bir parantez açmak ve bu özelliklerin bana hayal kırıklığı yaşatmadıklarını belirtmek istiyorum. Çünkü ben zaten, bu iki özelliğe de hiç heyecanlanmamıştım.  Hiç bir beklentim yoktu bu yeniliklere dair.  Topluluk belki de yine, anlamsız beklentilere girdi bu iki özellik konusunda.

One thought on “Savaşın Ardından Kalanlar: Mirasın Yükleri

  1. \” içerik az olunca da, çok olunca da memnun olmaması durumu \” durum kesinlikle bu yahu… Ne yapılırsa yapılsın insanlar bir şeyden mutlaka şikayet edecek…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: