World Of Warcraft’ın 8.2 Yaması Sunuculara Geliyor!



Battle For Azeroth’a önemli yenilikler getirmesi beklenen 8.2 güncellemesi, oyuna eklenecek bölgeler, Raid ve Mega Dungeonın dışında, Heart Of Azeroth’un oynanışını kökten değiştireceği vaad edilen ‘’Essence’’ sistemi ile beraber geliyor.

Murathan Özlü
Çıktığı tarihten bu yana (14 Ağustos 2018) World Of Warcraft’ın oyuncu topluluğunda tartışmaların odağı haline gelen  Battle For Azeroth, pek çok soruna çözüm getireceği iddiası ile duyurulan 8.2 yaması ‘’Rise Of Azshara’’ya kavuşmak üzere.


Hala Blizzard’dan resmi bir açıklama gelmemiş olsa da güncellemenin,Amerika sunucularından bir gün sonra (19 Haziran) tarihinde Avrupa sunucularında da aktifleşeceği iddia ediliyor. Rise Of Azshara, oyuncuların şikayet ettiği pek çok soruna çözüm getirme iddiası ile geliyor. Hikayede yaşanacak gelişmeler, yeni bölgeler (Nazjatar ve Mechagon) 1 yeni Megadungeon (Operation: Mechagon) ve Raid (Azshara’s Eternal Palace) ile yenilenen Azerite Sistemi 8.2 yamasının temel taşları olacak.
WARCRAFT’IN EN KADİM BÖLGELERİNDEN BİR TANESİ: NAZJATAR 10 bin yıl önceki Night Elf İmparatorluğu’nun göz bebeği, görkemli başkenti Nazjatar (eski adıyla Zin-Azshari- Azshara’nın Görkemi) gömüldüğü dalgaların altından gelecek yama ile tekrar ‘’su yüzüne’’ çıkacak.. Geliştiriciler, oyuncuların su altı bölgelerinden memnun olmamaları sebebiyle, Nazjatar’ın  ‘’normal’’ bir bölge olacağını belirtmişlerdi.

Night Elf ve Naga mimarisinin iç içe geçişinden örnekler sunacak olan Nazjatar, Coral Forests, Ruıns Of Zın Azshari, Kelp Forests,  Boiling Terraces, Ship Graveyard (Horde ve Alliance için) ve Eternal Palace (raidin olduğu kısım) bölgelerinden oluşacak. Alliance ve Horde’un ‘’darmadağın olarak’’ giriş yapacakları bölge de, taraflar yaralarını sarmaya çalışırken, bulacakları müttefikler ( Alliance savaşçı bir su ırkı olan Ankoanlar, Horde ise Nagaların esaretinden  kurtulan ve Giblin, Makura ve Sea Giantlardan oluşan Unshackled isimli bir ırk topluluğu) ile Azshara’nın planlarını bozmaya çalışacaklar.

WOW (World Of Warcraft)’ın geliştirici ekibi, Nazjatar’ı World Quest sistemini evrimleştirmek ve daha iyi hale getirmek için bir fırsat olarak görüyorlar. Aşamalardan oluşan,  grup kurmayı gerektiren görevlerin yanında bölgenin herhangi bir yerinde ortaya çıkabilecek bosslar olacak.

Nazjatar, Outland’dekine benzeyen (Terokkar’daki PVP Kuleleri) bir PVP Bölgesi Sistemine de sahip olacak.

Nazjatar’ın sunduğu dikkat çekici bir başka özellik ise yeni currency Prismatic Manaspearl ile alınabilecek Benthic Gear. Alliance ve Horde’a  özel vendorlardan alınabilecek itemlar, elde edilecek tokenlar ile 430 item level’a kadar çıkartılabilecek. Satılan itemlara Weaponlar dahil değil.

War Campaign, 8.2’de Nazjatar’da devam edecek. Ayrıca 8.1.5 yamasında Sylvanas tarafından hapsedilen Baine Bloodhoof ile ilgili bir görev serisi de olacak.
YENİ RAID: AZSHARA’S ETERNAL PALACE Rise Of Azshara oyuncuların Nazjatar’ın derinlerine inerek gireceği yeni bir Raid’e ev sahipliği yapıyor: Azshara’s Eternal Palace;

Raid, yeni dungeon Operation: Mechagon ile birlikte yamanın çıkışından 2 hafta sonra oyuna eklenecek.
-Raid’in  LFR zorluğundan 400, Normal zorluğundan 415,  Heroic zorluğundan 430 ve Mythic zorluğundan 445 item level gear düşecek.
Bir su altı bossu olacak!
8 bosstan oluşacak raidin son bossu olan Azshara fightı bittiğinde ‘oyuncular Battle For Azeroth’un son bossunun kim olacağını anlayacaklar.’


GNOMELAR YİNE  ÇILGIN İŞLERİN PEŞİNDE: MECHAGON
Tiragarde Sound’da  ki The Rusted Vault bölgesinde expansionın başından beri bulunan devasa kapı Rise of Azshara ile açılarak,  Mechagnomeların evi Mechagon’u oyunun hikayesine dahil edecek:

Kral Mechagon tarafından yönetilen Mechagon, ‘’daha fazla robotik uzvu olanın avantaj kazandığı’’ bir topluluğa ev sahipliği yapıyor.

-Bölge Nazjatardan daha ufak  olmasına rağmen Timeless Isle’dan daha uzun bir ömre sahip olacak.
-Mechagon, küçük bulmacalar, haritada gözükmeyen ve ancak keşif yoluyla edinebilecek questler ve oldukça uzun spawn sürelerine sahip rarelar barındıracak.
-Oyuncular o gün yapmak istedikleri her şeyi yapmış olsalar bile Mechagon da yapacak bir şeyler bulabilecekler. Robot parçaları toplamak gibi!
Yeni bir mount  ( Machano-Wheel) dahil toplanabilir sayısız şey barındıracak olan Mechagon, 8.2 ile gelecek Pathfinder achivementını tamamlayabilmek için ana gerekliliklerden birisi olacak!
YENİ DUNGEON: OPERATION: MECHAGON
Mechagon’un kalbinde yer alan Operation: Mechagon BFA’nın ilk MegaDungeon’ı:

-King Mechagon’un amacı herkesi robota çevirmek!.
Mythic Zorluğa Özel Mega-Dungeon olarak oyuna eklenecek olan Mechagon 8.3 yamasında (aynı Legionda Karazhan’a uygulandığı gibi) 2 parçaya bölünerek Mythic+ sistemine eklenecek.
-8 bosstan oluşan dungeonın ilk 3 boss’u sıra fark etmeksizin öldürülebilecek. Ancak belirli bir sırayla mağlup edilirlerse bir sonraki boss olan HK-8 Aerial Oppresion Unit’e özel bir zorluk modu olarak Hardmode aktive olacak.
-Operation: Mechagon sıradışı lootlarının  (özelleştirilebilir Trinketler ve özellikleri birbirileri ile kombine edilebilecek 2 farklı yüzük) yanında robotik binek ve petlere de ev sahipliği yapacak.

8.2 SEZONU, MYTHIC PLUS VE CLASS DEĞİŞİKLİKLERİ


Battle For Azeroth’un 8.2 sezonu yeni Raid ve Megadungeon geldiğinde aktive olacak. Sezon 3’ün Mythic+ 10 (Mythic Plus) affix’i ise Beguiling. Reaping’in yerine gelecek olan bu affix ile dungeonlara eklenecek özel moblar sahip oldukları auralar ile ( çevresindeki mobların aldıkları hasarı %200 geri yansıtmalarını sağlamak gibi) dungeona giren ekiplerin karşısına çıkacaklar. Ayrıca:

-Rise Of Azshara’nın çıkışından yeni sezonun başlangıcı arasında 2 haftalık bir off-sezon olacak.Bu süre boyunca Mythic+ ve PVP için sezon 2 özelllikleriyle devam ederken, sezonluk başarımlar (Keystone Conqueror veya PVP Ranking gibi) oyundan kaldırılacaklar.

-1 yeni Epic Battleground (Ashran) ve Arena (Mechagon Arena) eklenecek..

Warmode Mechagonda aktifleştirilebilecek. Classlar için hayati değişiklikler bulunmamakla beraber, Protection Warriorların ve Rogueların ciddi anlamda güç kaybedecekleri belirtildi.

ESSENCE SİSTEMİ
Rise Of Azshara duyurulduğundan beri WOW topluluğunun en büyük gündem maddelerinden olan Essence Sistemi,  Azerite sistemini kökünden değiştirecek:

-Şu an aktif olanlar dahil 8.2’den itibaren elde edilecek Azerite Armorların bütün özellikleri açık olacak.
-Magni ve M.O.T.H.E.R’ın dahil olduğu yeni görev zinciri ile Heart Of Azeroth’un özelleştirilebileceği Essencelar açılacak. Essencelar World Quest, PVP ve Raid gibi çeşitli yollarla elde edilebilecek.
-RNG’nin olmayacağı yeni sistemde, hangi özelliğe sahip Essence’in nereden elde edilebileceği baştan belli olacak.
Essencelar, Heart Of Azeroth’a seviye 55, 60 ve 65’de yerleştirilebilecek. Her Essence’in 1 Major ve 3 Minor efekti olacak. 2.ci ve 3.cü seviye efektler Major özelliği güçlendirirken, 4.cü seviye olan son Minor efekt yalnızca görsellik katacak. Fakat edinmesi en zor efekt yine bunlar olacak.
-Blizzard düşük seviye Essence’ların yamanın ilk haftasında elde edilmiş olmasını bekliyor.
-Essence’lar aynı talentlar gibi rested bölgelerde bedavaya değiştirilebilecek.

Tüm bunlara ek olarak:

– 2 yeni Island Expedition adası (Crestfall ve Snowblossom)
Gnome’lar ve Taurenler için Heritage Armor
-Nazjatar, Kul’tiras, Zandalar ve Mechagonda uçulmasını sağlayacak Battle For Azeroth Pathfinder: Part Two Achivementı
Oyuncaklar
-Transmog değişiklikleri ( pantolon dışında karakterlerin üstündeki her şey gizlenebilecek)
-Caverns of Time’a giden bir portal
-Normal Warfrontlardan çok daha zor olan ve kaybedilebilen Heroic Warfrontlar

Rise Of Azshara yaması ile birlikte Battle For Azeroth’a eklenecekler.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s