Emerald Nightmare Yazı Dizisi Üçüncü Bölüm: Harcanan Potansiyel

 
 

Selamlar, Emerald Nightmare konusunu bugün bitiriyoruz. Umarım daha önce yazdıklarım faydalı olmuştur. Ancak yazı açılışı için görsel bulmak dahi çok zor oldu, çünkü Emerald Nightmare ile ilgili oyunun içinden kullanılacak düzgün materyal yok.Ve bizim bugünkü konumuz aslında bu; Blizzard’ın Emerald Nightmare’ı nasıl kullanamadığı:

Öncelikle belirtmek istediğim şey Emerald Nightmare’ın potansiyelini harcamak Blizzard’ın kendi beceriksizliğinden başka bir şey değil.  Sen lore’daki en önemli kartlardan birini, alakasız bir expansionda 1 zone, 1 dungeon, 1 raid’den ibaret tutarsan tabi ki yeterince anlatamazsın. Patch bile değil yahu zone.  Broken Shore’da ağzınız kırıldıktan sonra bir anda ayak bastığınız yerde konudan tamamen alakasız şeyler cereyan ediyor. Gerçi o konu biraz tartışmaya açık, çünkü Temple of Elune’a saldıran Nightmare birliklerini kocaman bir Doomguard komuta ediyordu. Çıkar işbirliği denilebilir.Ayrıca bilgi notu: Xavius’u bir Satyr’a çeviren kişi Sargerastır. Emerald Nightmare ile Burning Legion arasında bir bağlantı olabilir ama oldukça derin bir konu bu.

Krucial‘ın verdiği bilgilere dayanarak Emerald Nightmare’dan biraz bahsetmek gerekiyor ki niye harcandığı belli olsun:

-Emerald Nightmare’ın en önemli özelliği bir kabus olması. Kabus’ta ne hissedersiniz? Korkarsınız, dehşete düşersiniz, eğer gördüğünüz şeyin gerçekliğinden de emin değilseniz gerçek bir dehşetin içine düşersiniz. Peki, siz Emerald Nightmare raidini yaparken bir an olsun korktunuz mu? ufak bir ürperme geldi mi? Yoksa mob keserek ilerlediğiniz devasa bir Instance’dan mı ibaretti? Benim için öyleydi.

Nightmare’ın simgesel özelliği musallat olduğu yerin üzerine çöken yoğun sis dalgasıdır. Bu sise yakalanırsanız sizi de uykuya daldırır. Sisin içinde en büyük korkunuzun size yaklaştığını veya en değer verdiğiniz şeyin size karşı kullanıldığını görürsünüz. Bu sis raidin içinde vardı ancak bir şakadan ibaretti. Boss odalarına girerken veya çıkarken ekranı bir sis kaplıyordu, vay anasını içim ürperdi cidden(!).

Nightmare ile ilgili bir başka anekdot Tyrande  ve Broll Bearmantle‘ın başından geçen bir olay:

Teldrassil’in corruptionı güçlendikçe Emerald Nightmare Azeroth üzerindeki hakimiyetini arttırır, bunun da en büyük belirtisi yayılan ürkütücü sistir.  Auberdine‘a kontrole gelen Tyrande ve Broll, sisin içinde kalan herkesin (kendileri dışında) uyuyakaldığını görürler.  Ancak Auberdine sakinleri bir anda acı içinde inlemeye başlarlar. Ardından doğrularak ekibimize doğru hareketlenirler.  Bembeyaz gözleri, acıdan bükülmüş yüzleri ve çürümüş bedenleriyle Tyrande ve Broll’a doğru yaklaşırlarken, Elune’un korumasına sahip Tyrande bile dehşete düşer ve olduğu yere çakılır. İkili, bir insan olan Lucan Foxblood‘ın  yardımlarına yetişip (plot armour) onları ışınlaması ile zorlukla kaçarlar.

Bir başka örneğimizin kahramanları yine Tyrande ve Broll. Nightmare düşünceleri okuyabiliyor.  Ve kurbanlarına musallat olması için Xavius’un yakınlarda olması gerekmiyor. Malfurion’u kurtarmak için Nightmare’ın içine dalan Tyrande Elune’a iradesini kuvvetlendirmesi için dua eder. Duası biter bitmez Nightmare’dan bir yankı yükselir:

‘İrade, irade”

Tyrande kendisine (içinden) sorar:

”Cidden hiç bir şey Nightmare’ın etkisinden güvende değil mi?”

Nightmare cevap verir:

”Hiçbir şey, hiçbir şey”

Yani Emerald Nightmare sistemleşmiş bir dehşet ve kötülük kaynağı.

Azeroth’da Nightmare’a karşı durabilen güçlerden biri ise Elune.  Düşüncelerini gizleyememesine rağmen, Tyrande Elune’un ismini anarak kendini kurtarmıştı;

Emerald Nightmare’ın içinde dolanan Tyrande, sisin içinde bir anda Queen Azshara’yı Naga formunda görür. Kuyruğu ile Tyrande’yı saran Azshara aynı zamanda onu bir nagaya dönüştürmeye başlar.  Çaresiz şekilde Elune’un adını sayıklayan Tyrande görüyü def eder ancak fark ettiği kendi elleriyle kendisini boğduğudur.

Yazının başında yazı için oyun içinden düzgün görsel bulamadığımı söylemiştim, çünkü yok. Toplasanız 2 saatte yapacağınız questler, son derece güzel bir sinematik, 1 dungeon ve 1 raidden ibaret Emerald Nightmare. Bir şeyleri def edebilmek için raid yapmamız gerektiği doğru. Fakat sis daha yoğun kullanılabilir, boss fightları daha yaratıcı ve temaya uygun olabilirdi.  Çaresizlik, delilik, korku, dehşet, gerçeklikten şüphe duymak, bunları hiç hissettiniz mi raidde? Emerald Nightmare bu kavramlar üzerine kurulmuş bir şey. Son derece başarılı bir müzik ve temayı yansıtan tek fight olan Xavius fightı dışında (e o da Rift of Aln’a kadar inmişiz artık yansıtsın biraz) benim için kırmızı-siyah renkli mob kestiğim bir instancedan ibaretti. Il’gynoth’un whisperları da geleceğe yatırımdı. (gerçi ne gelecekmiş arkadaş hala bir tanesine bile ”bak kesin bu” diyemiyoruz. Trollendik resmen). Çaresizliği hissettiğim anlar Val’sharahta gerçekleşmişti hatta Nightmare’ın içinde de değil. Cenarius ve Ysera’yı kaybettiğimiz anlarda cidden kötü hissetmiştim.

Toparlamak gerekirse, umarım bu yazı dizisi hoşunuza gitmiş ve Emerald Nightmare’ın gerçek potansiyeli hakkında fikir sahibi olmanızı sağlamıştır. Düşünün ki oyuna güya Emerald Nightmare’ı content olarak koyan Blizz yerine başkaları bunu açıklamak zorunda kalıyor eğer Stormrage’ı okumadıysanız. Bence Emerald Nightmare’ı tek kelimeyle başlarından savdılar ve çok yazık oldu. Tekrar raid olacağını hiç sanmıyorum çünkü aynı instance’ı  (ehm, Blackwings Lair ve Blackwings Descent?) ve aynı son boss’u 2.ci kez kullanmak ( Nefarian?!) cidden saçmalık olur. Tekrar  kullanılabilir mi? Lore açısından bakarsak olabilir çünkü Dream’in kalbinde duran bir ”Remnant of Corruption” var ve Nightmare’ın asıl kaynağına, yani Rift’in derinlerine inmedik. Xaviusla karşılaştığımız yerin üst bir katman olduğunu düşünüyorum. Çünkü en derininde N’zoth’un bulunduğuna eminim. Bu konuya da değineceğiz.

Emerald Nightmare tekrar kullanılabilir ama bu kez expansionın ana konusu veya (en azından) bir Old God expansionında güçlü bir yan konu olması gerekiyor. Rüya görme tabiri ile Old God’lar zaten oldukça iç içeler.  Bize karşı çok tehlikeli bir silah olabilir, tabi Blizzard bu oyunun aslında bir çocuk oyunu olmadığını ( öyleymiş gibi davranıyorlar çünkü) bize göstermeye karar verirse. Kitapta tarif ettiğine bak oyuna koyduğuna bak, duyan da oyunun hikayesi çicek böcek sanır. Yahu Trisfal Glades hatta tüm Lordearon dibine kadar korkunç hikaye ve dram kaynağı.  İsterlerse yaparlar ancak Blizzard’ın  niye kendini frenlediğini anlamıyorum cidden. Lütfen siz de bu konular hakkında (hem kendini frenleyip frenlemediği hem de Emerald Nightmare’ın nasıl kullanıldığı) fikirlerinizi belirtin. Ama üzerine yazı dizisi yaptığım bir konunun boş olmadığını anlamışsınızdır. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: